تخفیف ویژه اشتراک 1 ساله و مادام العمر سایت فرا گرافیک و دانلود نامحدود تمام فایل ها

اطلاعات بیشتر و خرید
تبلیغات / ADS
دانلود کارت ویزیت

سایز کارت ویزیت های مختلف

سایز کارت ویزیت در ایران بستگی به نوع آن دارد. در این مقاله می خواهیم انواع سایز کارت ویزیت را در مدل های مختلف آن بررسی کنیم.

سایز کارت ویزیت :

همانطور که در مقدمه مقاله بیان شد، سایز کارت ویزیت بسته به نوع آن دارد. مدل های مختلفی از کارت ویزیت در صنعت چاپ وجود دارند که به توضیح در مورد ابعاد آن ها می پردازیم. سایز کارت ویزیت در صنعت چاپ با مقدار میلیمتر و یا سانتیمتر محاسبه می شوند. تمامی کارت ویزیت ها برای چاپ ناحیه مشخص شده ای به نام ناحیه هشدار برش دارند که در تمامی فایل های کارت ویزیت سایت فرا گرافیک به آن ذکر شده است. مقدار این ناحیه معمولاً ۲ میلیمتر از هر طرف می باشد که هنگام چاپ ۲ میلیمتر به عنوان مثال از هر طرف برش خواهد خورد. در نزدیکی این ناحیه و بیرون از نباید المان گرافیکی و یا متن قرار دهید. بدلیل اینکه هنگام برش ممکن است متن یا المان گرافیکی برش خورده باشد و یا بشدت نزدیک به حاشیه کارت ویزیت باشد.

کارت ویزیت

سایز کارت ویزیت ساده :

سایز کارت ویزیت های ساده چه مقداری هستند ؟ کارت ویزیت ساده به چه معناست؟

این نوع کارت ویزیت همان کارت ویزیت های گوشه زاویه دار یا گوشه تیز می باشند . از کارت ویزیت های ساده می توان به کارت ویزیت گلاسه یووی ، کارت ویزیت سلفون براق و مات ، کارت ویزیت کتان ، سوسماری ، کارت ویزیت طرح چرم ، کتان امباس و کرافت نام برد. سایز کارت ویزیت این نوع از کارت ویزیت ها ۸۵ میلیمتر عرض (Width) و ۴۸ میلیمتر ارتفاع (Height) می باشد. همچنین ۲ میلیمتر ناحیه برش از هر طرف باید مشخص شود . در سایت فرا گرافیک انواع کارت ویزیت   وجود دارد که می توانید آن ها را دانلود کرده و در این نوع سایز آن ها را تغییر نمایید.

نمونه کارت ویزیت کرافت:

نمونه کارت ویزیت کرافت

کارت ویزیت های گوشه گرد :

این نوع کارت ویزیت ها بزرگ تر می باشند و دارای گوشه های گرد هستند. در این نمونه کارت ویزیت دانلود کارت ویزیت لایه باز استودیو طراحی می توانید نوع گرد بودن کارت ویزیت را مشاهده کنید. همچنین می توانید کارت ویزیت را بصورت   دانلود نمایید. توجه فرمایید گرد بودن کارت ویزیت حین طراحی لحاظ نمی شود بلکه حین چاپ با دستگاه انجام خواهد شد. سایز این کارت ویزیت ها ۹۰ میلیمتر عرض و ۶۰ میلیمتر ارتفاع می باشند. همچنین دارای ناحیه هشدار برش هم می باشند. از انواع این کارت ویزیت ها می توان به کارت ویزیت سلفون مات و براق دورگرد ، انواع کارت ویزیت لمینت مات و براق ، لمینت برجسته و طلاکوب ، مخملی ، طرح موج و پروانه ای ، طلاکوب و نقره کوب اشاره کرد . البته طراحی کارت ویزیت هایی مثل برجسته و طلاکوب نیاز به فایل های اضافه تری برای چاپ دارد که به آن فیلم می گویند. در پست دیگری بیشتر شما را با طراحی انواع کارت ویزیت بوسیله نرم افزار فتوشاپ و همچنین نکات چاپی آن آشنا خواهیم کرد.

نمونه کارت ویزیت طلاکوب:

نمونه کارت ویزیت طلاکوب

کارت ویزیت های مربعی و کوچک :

این نوع کارت ویزیت ها هم بسیار زیبا و فانتزی می باشند و برای انواع کسب و کار ها می تواند استفاده شود. در صفحه دانلود کارت ویزیت کوچک لایه باز فتوشاپ عکاس نمونه ای از این نوع کارت ویزیت می باشد که می توانید   آن را دانلود نمایید. سایز این نوع کارت ویزیت ۲ اندازه می باشد یکی ابعاد ۵۵ در ۵۵ میلیمتر و دیگری ۵۹ میلیمتر در ۵۶ میلیمتر می باشد که آنچنان تفاوتی در ظاهر ندارند. این نوع کارت ویزیت ها هم دارای ناحیه هشدار برش می باشند.

نمونه کارت ویزیت مربعی

سایز مدیریتی :

این نوع کارت ویزیت ها از نوع لوکس و گران ترین نوع کارت ویزیت می باشند که جنس آن ها از پی وی سی می باشد. این نوع کارت ویزیت ها معمولاً برای مدیران و یا شرکت ها یا نمایندگی های خاص چاپ می شود. سایز کارت ویزیت مدیریتی ۲ سایز مختلف می باشد. ۸۶.۵ میلیمتر در ۵۷ میلیمتر و ۸۹ میلیمتر در ۵۷ میلیمتر می باشد که بسته به نوع آن فرق می کند. از مدل های این نوع می توان پی وی سی ۳۰۰ میکرون، ۵۰۰ ، ۷۵۰ و نیمه شفاف اشاره کرد. میکرون میزان ضخامت این نوع کارت ویزیت ها می باشد. در صفحه دانلود کارت ویزیت لایه باز فتوشاپ نیمه شفاف – شماره ۳ می توانید نوعی از کارت ویزیت نیمه شفاف را مشاهده کنید و همچنین فایل کارت ویزیت را   دانلود نمایید . البته توجه کنید این نوع در چاپ نیمه شفاف می باشد و در حین طراحی همان فایل معمول فتوشاپ می باشد.

نمونه کارت ویزیت پی وی سی

سایز عمودی :

در سایز این نوع کارت ویزیت ها هیچ تفاوتی نیست و تنها مقدار عرض و ارتفاع جابجا می شود. در صفحه دانلود کارت ویزیت شرکتی لایه باز فتوشاپ – شماره ۳۹۹ می توانید یک نوع کارت ویزیت عمودی را   دانلود نمایید .

نمونه کارت ویزیت عمودی:

سایز کارت ویزیت عمودی

یکبار دیگر روی تصویر تمام سایز ها را بررسی می کنیم.

سایز کارت ویزیت های مختلف

همچنین هنگام ایجاد فایل جدید در نرم افزار  فتوشاپ واحد اندازه گیری ، رزولوشن و حالت رنگ را مناسب برای چاپ انتخاب کنید.

اندازه کارت ویزیت در فتوشاپ

در پایان برای چاپ انواع کارت ویزیت می توانید به سایت های شرکت چاپخانه مثل شرکت نقش الماس و یا چاپ حافظ مراجعه تا اطلاعات دقیق تر را در سایت چاپخانه مشاهده کنید.

نویسنده مقاله: فرشاد زرین ( مدیر سایت فرا گرافیک ، طراحی گرافیک و طراح سایت وردپرس )

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
پشتیبانی فرا گرافیک