تخفیف ویژه اشتراک 1 ساله و مادام العمر سایت فرا گرافیک و دانلود نامحدود تمام فایل ها

اطلاعات بیشتر و خرید
تبلیغات / ADS
CS6CS6 Extendedآموزش فتوشاپآموزش فتوشاپ CS6 متوسط و پیشرفتهپیشرفتهمتوسط

آموزش فتوشاپ CS6 – متوسط و پیشرفته – قسمت ۴

آموزش فتوشاپ CS6 - متوسط و پیشرفته - قسمت 4از این پس آموزش های دوره تکمیلی متوسط و پیشرفته برای افزایش سرعت در مطالب هر قسمت بصورت معرفی یک ابزار، یک پانل و یا تکمیل مطالب از دوره آموزشی مقدماتی در هر صفحه قسمت مورد نظر توضیح داده می شود. در این قسمت می خواهم ابزار Eyedropper را بصورت کامل معرفی کنم.


ابزار Eyedropper: عملکرد ابزار قطره چکان (Eyedropper) بسیار مشخص می باشد. این ابزار برای دریافت نمونه رنگ از رنگ های تصاویری است که در نرم افزار فتوشاپ باز شده است. کلید میانبر این ابزار حرف I می باشد و با انتخاب آن تنها کافیست روی رنگ ناحیه مورد نظر تصویر کلیک کرده تا رنگ به عنوان رنگ پیش زمینه انتخاب شود. همچنین با پایین نگه داشتن کلید Alt و کلیک بوسیله ابزار Eyedropper رنگ به عنوان رنگ پس زمینه انتخاب خواهد شد.


آموزش فتوشاپ CS6 - متوسط و پیشرفته - قسمت 4 1 آموزش فتوشاپ CS6 - متوسط و پیشرفته - قسمت 4 2


همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید در این حلقه نمونه گیری، رنگ خاکستری رنگ خنثی، رنگ داخلی در قسمت بالا رنگ جدیدی است که قطره چکان در ناحیه مورد انتخاب کرده است و رنگ قسمت پایینی رنگ فعلی پیش زمینه می باشد. نوار تنظیمات ابزار: در نوار تنظیمات اولین قسمت فهرست Sample Size می باشد، که اندازه نمونه گیری رنگ را مشخص می کند. برای تصاویر با رزولوشن بالا بهتر است از اندازه نمونه گیری بالا برای دریافت نمونه رنگ دقیق تر استفاده کنید. به عنوان مثال انتخاب گزینه ۵  ۵ by Average یک رنگ میانگین از محدوده مربعی ۵ پیکسل در ۵ پیکسل را انتخاب می کند. آموزش فتوشاپ CS6 - متوسط و پیشرفته - قسمت 4 3


قسمت دیگر در نوار تنظیمات این ابزار فهرست Sample می باشد که مشخص می کند از کدام لایه ها نمونه گیری رنگ انجام شود. در حالت پیش فرض گزینه All Layers انتخاب شده است که نمونه گیری رنگ از تمام لایه های موجود انجام خواهد گرفت. گزینه های دیگر این فهرست Current Layer و Current Layer & Below می باشد که برای دریافت نمونه از لایه جاری، و یا لایه جاری و زیرین، گزینه All Layers no adjustment نمونه گیری از تمام لایه ها بدون در نظر گرفتن لایه های تنظیم کننده و گزینه آخر برای نمونه گیری از لایه جاری و زیرین بدون در نظر گرفتن لایه های تنظیم کننده می باشد. گزینه آخر در نوار ابزار Eyedropper گزینه Show Sampling Ring می باشد که باعث نمایش و یا عدم نمایش حلقه رنگ نمونه گیری می باشد.


پایان نویسنده، تهیه و تنظیم: فرشاد زرین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
پشتیبانی فرا گرافیک